×

Jak zwalić całą winę na grafika / kolorystę?!

Kontrola barwy podczas pracy i techniki nauki percepcji barwowej, czyli od czego powinniśmy zacząć swoją przygodę z kolorem! Szkolenie przeznaczone jest dla grafików, fotografów i kolorystów filmowych.

Instruktor: Tomasz Czech - Dolby Vision Certified Professional, Colorist Society International Associate Member (CSI), PVA Certified Prefessional (Professional Video Alliance), Blackmagic Design Certified Trainer, Society of Motion Picture and Television Engineers Member (SMPTE), Adobe Certified Expert, Adobe Certified Instructor, Adobe Certified Associate Specialist. Zawodowo zajmuje się korekcją barwną filmów, teledysków i reklam, współtworząc i rozwijając nowoczesne studio postprodukcji obrazu REJBEL.STUDIO.
Miejsce: Białostocki Park Naukowo-Technologiczny, ul. Żurawia 71, Białystok
Terminy: 18 września 2022 | 15oo-19oo (z myślą o wygodzie podróżnych PKP z Warszawy)
Rekrutacja: Rekrutacja właśnie trwa!
Czas trwania: 4 h
Cena: 400 zł
Oprogramowanie: Adobe Photoshop, DaVinci Resolve 18

informacje

Jeżeli wydaje Ci się, że inwestycja w referencyjny monitor to zbędny wydatek, to być może nie zdajesz sobie sprawy, jakie umiejętności można dzięki temu rozwinąć! Nikt kto zaczął pracować na referencyjnym monitorze nigdy już nie robi kroku wstecz. Na tym szkoleniu dowiesz się dlaczego!

To szkolenie to absolutnie obowiązkowa pozycja dla osób pracujących lub rozpoczynających swoją przygodę z grafiką, fotografią lub filmem. Im szybciej zaczniesz trenować pamięć barwową tym szybciej zobaczysz jak potężną moc dają te umiejętności w pracy codziennej.

Ogromną wartością tego szkolenia jest fakt, że wszystkie omawiane tematy będą poparte realnymi przykładami, technikami i narzędziami. Przykładami, które można, a nawet trzeba zobaczyć na własne oczy, aby je w pełni zrozumieć.

Podczas szkolenia dowiecie się w jaki sposób trenować pamięć barwową, jak to wykorzystywać w pracy codziennej, jakie ryzyko ponosimy każdego dnia i co tracimy nie widząc prawidłowego obrazu, co nam daje świadomość możliwości naszego sprzętu i wiele innych ciekawych i ważnych rzeczy.

Zdobądź przewagę nad konkurencją. Zacznij wyciągać realne konsekwencje dzięki świadomości i umiejętności absolutnego widzenia barw.

Czas szkolenia został wyznaczony w taki sposób, aby uczestnicy z Warszawy mieli wygodne połączenie PKP (biorąc również pod uwagę opóźnienia wynikające z obecnych remontów 😉 ).

struktura szkolenia

1. Porównanie obrazu na różnych wyświetlaczach i omówienie konsekwencji wybrania dowolnego z nich.

2. Techniki ćwiczenia absolutnej percepcji barw.

  • Jak nasz mózg  wyprowadza nas w pole.
  • Jak utrzymać w ryzach naszą percepcję.
  • Skóra. Jak ćwiczyć pamięć barw absolutnych i jak ogromny wpływ ma to na rozwój umiejętności graficznych.

3. Techniki ćwiczenia postrzegania kontrastu.

  • Jak ćwiczyć prawidłowe postrzeganie kontrastu.
  • Jak bardzo kontrast wpływa na barwy.
  • Gamma z piekła rodem.
  • Po co nam tło monitora? Sami to ocenicie.
  • Różnice percepcji kontrastu w zależności od jasności monitora.

4. Jak czuć się pewnie i bezpiecznie.

A) DRUK i fotografia.

  • Przygotowanie materiałów do druku.
  • Kiedy i jak powinniśmy stosować profile barwowe.
  • Przykłady nieświadomego fałszowania profili barwowych.
  • Proof, a dopuszczalne Delty.

B) Film, TV i Internet.

  • Kolejne oblicze gammy.
  • Co z odtwarzaczami bez systemu zarządzania barwą?
  • Nagminne fałszowanie profili barwowych. Jak pracować, aby problem ten nas nie dotyczył.

C) Jak pracować, żeby czuć się bezpiecznie.

  • Jak wygrać konflikt z grafikiem?
  • Jak wygrać konflikt z drukarzem?
  • Jak wygrać konflikt z reżyserem/operatorem/ klientem?

D) Kiedy możemy na tym zarobić.

5. Dlaczego świadomość własnego sprzętu jest tak ważna?

  • Jaki wpływ ma technologia monitora na barwy, które widzimy. Przykłady.
  • Jaki wpływ na nasze projekty ma kontrast monitora. Przykłady.
  • Jak pracować mając tylko jeden typ wyświetlacza.
  • Jaki jest sens kalibracji.

6. Rodzaje kalibracji i ich efektywność. Jak nie dać się nabrać producentom sprzętu.

  • Omówienie pięciu błędów wyświetlania obrazu, które wyprowadzają nas w pole.
  • Jakie rodzaje kalibracji mogą nam w tym pomóc?
  • Kiedy kalibracja może nam oszczędzić poważnych problemów.
  • Kiedy kalibracja może dać nam zysk finansowy.
  • Dlaczego nawet najlepsza kalibracja nie ma sensu w przypadku słabych monitorów, a te potrafią być świetnie reklamowane.
  • Jaki monitor powinniśmy kupić, żeby mieć referencyjną klasę koloru, wydając niewielkie pieniądze.
  1. Podsumowanie, Q & A.