Odkryj potężną stronę Fusion, na której możesz tworzyć kinowe efekty wizualne i ruchome grafiki. Poznaj podstawy interfejsu opartego na węzłach do kompozytowania, śledzenia czy kluczowania.
Colorist Society International Associate Member (CSI), PVA Certified Prefessional (Professional Video Alliance), Blackmagic Design Certified Trainer, Society of Motion Picture and Television Engineers Member (SMPTE), Adobe Certified Expert, Adobe Certified Instructor, Adobe Certified Associate Specialist. Świat barw to jego wszechświat! Zanurza się w nie fizycznie i mentalnie. Od lat specjalizuje się w technologii HDR i jest certyfikowanym specjalistą Dolby Vision. Koloruje reklamy, teledyski i produkcje telewizyjne, a także chętnie udziela się jako certyfikowany trener Blackmagic Design w zakresie wszystkich dostępnych specjalizacji.
1. Szybki start: przedstawienie modułu Fusion
- przegląd interfejsu modułu Fusion
- dodanie pierwszego efektu
- efekty maskujące
- dodawanie klipów z palety Media Pool
- zrozumienie węzła Merge
- łączenie kilku węzłów Merge ze sobą
- wstawianie i dostosowywanie efektów
- dodawanie efektów z palety Effects Library
- rearanżowanie węzłów w palecie Node Editor
- dodawanie tekstów
- animacja za pomocą klatek kluczowych
- używanie modyfikatorów
Część I: Visual Effects Creation
2. Compositing na podzielonym ekranie
- wykorzystanie warstw z modułu Edit
- trakowanie w module Fusion
- rysowanie masek
- konstruowanie podzielonego ekranu
- dodawanie odwróconego ruchu kamery
3. Zastępowanie nieba
- zachowanie rozdzielczości klipu
- kontrola rozdzielczości kompozycji
- łączenie narzędzie w celu tworzenia masek
- łatanie dziur w kluczowanych obszarach
- osadzanie kanału Alpha w obrazie
- trakowanie nieba do pozycji
- naprawianie zagubionych trakerów
- mieszanie z oryginalnym niebem
- ćwiczenia praktyczne
4. Zastępowanie znaków i ekranów
- trakowanie płaszczyzn planarnych
- malowanie narzędziem klonowania
- wykorzystanie warstw plików .psd
- zaczepianie rogów obrazu
- łączenie masek z obrazami
- dopasowanie ruchu w narzędziu Planar Transform
- wykończenie kompozycji
- ćwiczenia praktyczne
5. Compositing materiałów z Green-Screen’em
- zarządanie barwą w efektach wizualnych
- zalety pracy w przestrzeni liniowej
- tworzenie klucza na Green-Screen
- doprecyzowanie klucza
- ręczny rotoscoping masek
- wyrównanie tła
- korekcja barwna elementów składowych kompozycji
- wysłanie kluczy do modułu Color
Część II: Praca z tekstem i animacją graficzną
6. Sztuka tworzenia napisów końcowych
- zaczynamy od efektu Fusion Generator
- dodanie węzła Text+
- wyrównanie tekstu do tabulatorów
- formatowanie jednowersowe
- wstawianie logotypów i grafik
- tworzenie poruszających się napisów końcowych
- konwersja wartości relatywnych na piksele
- ustawianie i zapętlanie klatek kluczowych
7. Tworzenie szablonu efektów tekstowych
- stylowanie tekstu w module Edit
- przeniesienie tesktu do modułu Fusion
- tworzenie tła banneru
- odsłanianie tekstu maską
- animacja narzędziem Follower
- dopasowanie czasowe klatek kluczowych
- testowanie wersji
- zapisywanie szablonów
8. Animacja za pomocą klatek kluczowych i modyfikatorów
- określenie rozdzielczości klipu
- kluczowanie ścieżki ruchu
- auto-orientowanie obiektów na ścieżce ruchu
- prawidłowa interpretacja kanałów alpha
- malowanie ścieżki ruchu
- linkowanie parametrów
- doprecyzowywanie przyśpieszeń i zwolnień
- stosowanie pseudo-losowych modyfikatorów animacji
- dostosowywanie rozmycia ruchu
- ćwiczenia praktyczne
Część III: Compositing 3D
9. Ustawienie sceny 3D
- umieszczanie elementów na kształtach 3D
- nawigacja w przestrzeni 3D
- korzystanie z kształtów w przestrzeni 3D
- wprawadzenie prostego expression
- tworzenie wielu osi obrotu
- dodawanie świateł i kamery
- ćwiczenia praktyczne
10. Projektowanie animacji 3D
- dodawanie tekstu 3D do sceny
- animacja tekstu 3D
- operowanie kształtami 3D
- praca z materiałami
- konwertowanie obrazów 3D do 2D
- dodawanie look’u 2D
11. Odkrywanie systemu cząsteczek 3D
- ustawienia systemu cząsteczek
- dodawanie ruchu do cząsteczek
- dodawanie kształtów emmitera
- wykorzystanie grafik jako komórek cząsteczek
- optymalizacja wydajności
- kontrolowanie czasu życia, prędkości i wyglądu cząsteczek
- wprowadzenie do sił oddziałujących na cząsteczki
12. Trakowanie 3D kamery
- rotoskoping w przygotowaniu materiału do trakowania 3D kamery
- łączenie ze sobą Garbage Matte
- ustawienia wstępne trakera
- uwalnianie danych trackera
- doprecyzowanie otrzymanych danych
- określanie płaszczyzny podłoża i eksportowanie sceny
- rozmieszczanie obiektów na planie 3D
- dopasowanie barw i światłocienia
- ćwiczenia praktyczne
A. Korekcja światła konturowego
- omówienie światła konturowego
- organizacja przestrzeni roboczej za pomocą kolorów
- łączenie masek
- tworzenie światła konturowego ze światła tła
B. Tworzenie dymu narzędziem Fast Noise
- wykorzystanie narzędzia Fast Noise, jako komórek cząsteczek
- renderowanie z modułu Fusion
Wybierz szkolenie, które Cię interesuje. Zgłoś się do nas (kliknij przycisk SPRAWDŹ u góry strony), a my poszukamy odpowiedniego dofinansowania.