Odkryj zaawansowane funkcje używane przez kolorystów z Hollywood! Dowiedz się, jak skonfigurować zarządzanie kolorem, ustrukturyzować korekcję w edytorze węzłów, pracować z RAW czy korzystać z magicznej maski.
Colorist Society International Associate Member (CSI), PVA Certified Prefessional (Professional Video Alliance), Blackmagic Design Certified Trainer, Society of Motion Picture and Television Engineers Member (SMPTE), Adobe Certified Expert, Adobe Certified Instructor, Adobe Certified Associate Specialist. Świat barw to jego wszechświat! Zanurza się w nie fizycznie i mentalnie. Od lat specjalizuje się w technologii HDR i jest certyfikowanym specjalistą Dolby Vision. Koloruje reklamy, teledyski i produkcje telewizyjne, a także chętnie udziela się jako certyfikowany trener Blackmagic Design w zakresie wszystkich dostępnych specjalizacji.
Część I: Korekcja barwna osi czasu w Davinci Resolve
1. Balansowanie ujęć
- importowanie archiwum projektu
- ustawianie częstotliwości tworzenia kopii zapasowych projektu
- omówienie przepływu pracy na etapie korekcji barwnej
- ustawienie zakresu dynamicznego i kontrastu
- balansowanie kolorów
- omówienie różnic pomiędzy narzędziami Log Controls, a Primaries Wheels
- ćwiczenia praktyczne
2. Utrzymanie ciągłości obrazu
- zaplanowanie strategii wyrównywania ujęć
- ogranizacja ujęć z wykorzystaniem flag i filtrów
- wykorzystanie funkcji Shot Match
- wyrównywanie ujęć z wykorzystaniem Still’ek
- porównywanie i ręczne dopasowanie ujęć
- ćwiczenia praktyczne
3. Miejscowa korekcja koloru
- prowadzenie wzroku widza
- wyostrzanie kluczowych elementów
- trackowanie obiektów przesłoniętych
- korekcja prześwietlonego nieba
- przesuwanie wybranych zakresów barw
- korekcja skóry za pomocą narzędzia Face Refinement
- ręczna korekcja koloru skóry
- ćwiczenia praktyczne
Część II: Zarządzanie węzłami i i grade’ami
4. Konforming osi czasu w formacie XML
- importowanie osi czasu w formacie XML
- synchronizacja pliku referencyjnego
- konforming osi czasu
- podłączenie materiałów wysokiej jakości do etapu korekcji barwnej
- maksymalizacja zakresu dynamicznego
5. Opanowanie łączenia węzłów
- podstawy węzłowego systemu pracy
- omówienie znaczenia kolejności wezłów
- praca z wykorzystaniem węzłów równoległych
- wizualizacja działania miksera kanałów przy zastosowaniu węzłów równoległych
- praca z wykorzystaniem węzłów warstwowych
6. zapisywanie korekcji i zarządzanie nimi na przestrzeni wielu klipów
- kopiowanie korekcji z klipów i Still’ek
- praca z wykorzystaniem wersji lokalnych
- dodawanie zapisanej korekcji na końcu drzewa węzłów
- zapisywanie korekcji do wykorzystania w innych projektach
- kopiowanie korekcji pomiędzy osiami czasu za pomocą narzędzia ColorTrace
- kopiowanie korekcji z wykorzystaniem albumów osi czasu
- ćwiczenia praktyczne
Część III: Optymalizacja pracy
7. Stosowanie grup
- przygotowanie materiału przy użyciu narzędzia Scene Cut Detection
- tworzenie grup
- wykonanie podstawowej korekcji barwnej na poziomie Pre-Clip grupy
- wykonanie specyficznej korekcji barwnej dla danego klipu na poziomie klipu
- automatyczne trakowanie postaci i elementów ciała
- wykonanie artystycznej korekcji barwnej na poziomie Post-Clip grupy
- wykonanie korekcji barwnej na poziomie całej osi czasu
- ćwiczenia praktyczne
8. dostosowanie parametrów obrazu
- omówienie rozdzielczości osi czasu i trybów palety Sizing
- praca w palecie Keyframes
- techniki odszumiania obrazu
- optymalizacja wydajności za pomocą Cache’u
- ćwiczenia praktyczne
9. Praca na materiałach RAW
- dostosowanie ustawień plików RAW na poziomie projektu
- dostosowanie ustawień plików RAW na poziomie klipu
- korekcja materiałów o szerokiej rozpiętości tonalnej
- ustawienia cache’u dla projektów opartych na materiałach w formacie RAW
- ćwiczenia praktyczne
10. Renderowanie materiałów wyjściowych
- używanie palety Lightbox do sprawdzenia osi czasu przed renderem
- omówienie kolejności zadań w module Delivery
- tworzenie własnych presetów ustawień renderowania
- konfiguracja osi czasu w celu dostarczenia paczki DCP
- zapoznanie z zaawansowanymi ustawieniami renderowania
Wybierz szkolenie, które Cię interesuje. Zgłoś się do nas (kliknij przycisk SPRAWDŹ u góry strony), a my poszukamy odpowiedniego dofinansowania.