×

Klasa Desktop Design Online

Trener: Roderyk Gołaszewski, Tomasz Czech, Ewa Borowska, Karol Łapiński
Miejsce: Online
Terminy: listopad 2022 - kwiecień 2023
Rekrutacja: zgłoszenia przyjmowane są do 30 października 2021
Okres nauki: 6 miesięcy (120 h)
Tryb zajęć: weekendowo
Cena: 5000 zł (możliwość płatności w systemie ratalnych)
Oprogramowanie: Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign, FIGMA, Webflow, After Effects
Grupa wiekowa: 15+

informacje

Program każdej z klas w Young Design Academy zaprojektowany jest pod kątem osób, które nigdy nie miały styczności z grafiką zarówno komputerową, jak i klasyczną, czy warsztatową – nigdy nie rysowały, nie malowały lub wydaje im się, że się do tego nie nadają. 80% naszych uczniów tak właśnie myślało, przed rozpoczęciem nauki w naszej szkole – dziś planują już swoją przyszłość zawodową wyłącznie w tym kierunku.

Uczeń po ukończeniu szkolenia podchodzi do dwóch egzaminów: Young Design Academy oraz Adobe Certified Professional.

Klasa Desktop Design ma za zadanie w pełni profesjonalnie i kompleksowo przygotować ucznia do pracy w zakresie projektowania 2D.

umiejętności

  • projektowanie Layoutów www
  • projektowanie interaktywnych mockupów www
  • projektowanie fotomanipulacji na potrzeby filmów lub gier
  • profesjonalna korekcja i retusz fotografii
  • projektowanie layoutów na urządzenia mobilne (Human Interface, Material Design)
  • projektowanie animowanych filmów reklamowych
  • projektowanie ilustracji wektorowych
  • projektowanie ikon i infografik
  • projektowanie publikacji cyfrowych
  • projektowanie czasopism i książek
  • projektowanie wykrojników, lakierów i bigów
  • projektowanie na kształty nieregularne
  • projektowanie nadruków i naszywek na odzież
  • impozycja
  • projektowanie animowanych i interaktywnych bannerów reklamowych
  • projektowanie animacji html5 i css
  • projektowanie animowanych reklam do cyfrowych publikacji
  • projektowanie okładek książek, cd, dvd i blue-ray
  • projektowanie folderów reklamowych firm
  • projektowanie gazetek reklamowych
  • preflight wewnętrzny i zewnętrzny

zakres materiału

MODUŁ I Adobe Photoshop

  • praca z wykorzystaniem tabletu graficznego
  • praca z paletami, narzędziami i warstwami
  • kadrowanie i wyrównywanie obrazu
  • podstawowe narzędzia do malowania
  • praca z tekstem
  • podstawowa strategia korekcji fotografii
  • ustawianie prawidłowego balansu bieli
  • ustawianie prawidłowych punktów świateł i cieni
  • rozmycie i wyostrzanie
  • warstwy korekcyjne
  • praca na maskach bitmapowych, wektorowych i kanały alpha
  • style, kompozycje warstw i akcje
  • retusz fotografii
  • punktowa korekcja świateł i cieni
  • punktowa korekcja ostrości
  • przekształcanie i montaż warstw
  • collage, fotomontaż i fotomanipulacja
  • filtry i efekty
  • tryby mieszania warstw
  • numeryczne określenie kolorów w przestrzeniach RGB, CMYK, La*b*
  • rozpoznawanie koloru wg. jego wartości numerycznej z dowolnej przestrzeni barwowej
  • podstawowe zasady kompozycji
  • podstawowe zasady doboru barw i tworzenia palet barwowych
  • przygotowanie projektów do druku
  • przygotowanie projektów do internetu
  • praca z obiektami i filtrami inteligentnymi
  • tworzenie własnych bibiotek pędzli, stylów graficznych i próbek kolorów
  • praca międzyprogramowa z wykorzystaniem chmury CC
  • korekcja obrazu za pomocą krzywych
  • tworzenie i edycja obiektów wektorowych
  • praca w przestrzeni LAB
  • wyostrzanie zaawansowane
  • wywoływanie i edycja zdjęć w formacie RAW
  • bracketing i techniki HDR
  • korekcja z zastosowaniem mieszania kanałów
  • świadome zarządzanie kolorem
  • tworzenie profili ICC
  • projektowanie layout’ów stron internetowych
  • projektowane responsywnych stron internetowych
  • tworzenie animacji poklatkowej
  • edycja wideo w Photoshopie
  • praca z obiektami 3D: oświetlanie, teksturowanie, renderowanie

MODUŁ II WEBFLOW

  • wprowadzenie do HTML i CSS
  • struktura strony w Webflow
  • podstawowe narzędzia w Webflow
  • praca z komponentami
  • praca ze stylami w Webflow
  • projekt layoutu strony www
  • praca nad responsywnością strony www
  • wykorzystanie systemu CMS do pracy z zawartością dynamicznych treści.

MODUŁ III Adobe Illustrator

  • zaznaczanie, wyrównywanie i grupowanie obiektów wektorowych
  • praca z narzędziami do trace’owania
  • praca krzywymi Bazier’a w programach do grafiki wektorowej
  • tworzenie kształtów prostych i złożonych
  • podstawowe narzędzia do malowania wektorowego
  • przekształcanie i transformacja obiektów wektorowych
  • praca z tekstem
  • maskowanie i praca z obrazami bitmapowymi w programach do grafiki wektorowej
  • zaawansowana edycja dynamicznych pędzli wektorowych i praca z ich wykorzystaniem
  • tworzenie stylów graficznych, znakowych i akapitowych
  • praca z efektami
  • praca z symbolami
  • tryby mieszania warstw
  • aktywne wykorzystanie narzędzia perspektywy 3D
  • tworzenie obiektów 3D
  • przygotowanie materiałów do druku, do internetu oraz na urządzenia mobilne

MODUŁ IV FIGMA

  • Podstawowe ustawienia programu
  • Edytor:
    kanwa (atrboard)
    toolbar (omówienie narzędzi)
    panel warstw (layer’s panel) i hierarchia
    panel design / prototype / inspect
    podstawowe shortcuty
    strony
  • Frame
  • Grid
  • Wireframe
  • Styleguide (design system) w Figmie
  • Praca na zdjęciach
  • Praca na obiektach wektorowych
  • Constraints
  • Auto Layout
  • Projekt strony głównej
  • Import i eksport plików
  • Prorotypowanie w Figmie
  • Projekt aplikacji mobilnej

MODUŁ V Adobe InDesign

  • podstawowe narzędzia pracy w programach do składu publikacji
  • praca z dokumentami wielostronicowymi i stronami wzorcowymi
  • praca z wątkami
  • sztuka łączenia grafiki bitmapowej z wektorową
  • style znakowe, akapitowe i obiektowe
  • zaawansowane style ramek i tabel
  • konwersja i łączenie różnych typów plików
  • tworzenie interaktywnych formularzy PDF
  • dodawanie elementów interaktywnych – łącza, przyciski, znaczniki
  • prowadzenia recenzji i komentarze
  • tworzenie prezentacji multimedialnych
  • umieszczanie plików audio, wideo i obiektów 3D w dokumentach do druku
  • dodawanie numeracji Batesa
  • korzystanie z narzędzi pomiarowych
  • praca ze stylami zagnieżdżonymi
  • praca z zastosowaniem systemu zarządzania kolorem
  • impozycja
  • integracja programów graficznych z bazami danych
  • dokumenty personalizowane
  • zaawansowane techniki przygotowania materiałów do druku
  • separacje barwowe metodami GCR i UCR
  • praca z zastosowaniem GREPów
  • dokumenty multimedialne
  • preflight wewnętrzny i zewnętrzny

MODUŁ VI After Effects

  • Podstawy pracy z programem
  • Podstawy Animacji
  • Efekty
  • Maski i kształty
  • Praca z tekstem
  • Praca z materiałem filmowym
  • 12 zasad animacji Walta Disney’a
  • zaawansowane programowanie Expressions
  • tworzenie własnych kontrolerów
  • tworzenie i nagrywani animacji z wykorzystaniem narzędzia Puppet Tools

 

certyfikaty

Klasa Desktop Design zakończona jest dwoma egzaminami – egzaminem Young Design Academy i egzaminem Adobe Certified Professional.

W przypadku pozytywnego wyniku egzaminu Young Design Academy absolwent otrzymuje certyfikat Young Design Academy wraz z suplementem zawierającym szczegółowy opis efektów uczenia się oraz zdobytych kompetencji.

W przypadku pozytywnego wyniku egzaminu Adobe Certified Professional absolwent otrzymuje międzynarodowy tytuł Adobe Certified Professional, identyfikację wizualną Adobe Certified Professional oraz prawo posługiwania się nią na swoich produktach.