×

Postprodukcja filmowa – PRO: Montaż i dźwięk

Rytm, ruch, kompozycja, światło, fabuła, struktura wizualna… to tylko niektóre elementy języka filmowego, bez których świadomości trudno planować jest dobry montaż. Podczas tego szkolenia skupiamy się nie tylko na technicznych aspektach montażu filmowego, ale również na odpowiednim zrozumieniu struktur wizualnych stosowanych w kinematografii.

Instruktor: Tomasz Czech - Colorist Society International Associate Member (CSI), PVA Certified Prefessional (Professional Video Alliance), Blackmagic Design Certified Trainer, Society of Motion Picture and Television Engineers Member (SMPTE), Adobe Certified Expert, Adobe Certified Instructor, Adobe Certified Associate Specialist
Terminy: Rekrutacja właśnie trwa!
Czas trwania: 50 h
Cena: 6 250 zł (skorzystaj z 88% dofinansowania)
Oprogramowanie: DaVinci Resolve Studio 16, Waves Certification Program Bundle (Renaissance EQ, Renaissance Reverb, Renaissance Compressor, C1 Compressor, SuperTap)

informacje

Nasza najnowsza wersja (2021) szkolenia z zakresu montażu filmowego i postprodukcji dźwięku w filmie  składa się z trzech modułów, a każdy z tych modułów został podzielony na część teoretyczą, część techniczno-praktyczną i część praktyczną-artystyczną (patrz niżej -> struktura szkolenia). To co nas wyróżnia to nacisk na wszystkie te płaszczyzny, aby absolwent tego szkolenia był nie tylko w sprawny technicznie, ale też świadomy artystycznie.

struktura szkolenia

MODUŁ 1: FUNDAMENTY

Teoria Barw

  • percepcja ludzkiego oka
  • percepcja ludzkiego umysłu
  • CRI vs. TLCI
  • koła barw
  • rozpoznawanie kolorów na podstawie liczb
  • samodzielna konstrukcja obrazu w kanałach RGBCMYLab
  • różnice EOTF‘s – gamma vs PQ vs HLG
  • przestrzenie referencyjne
  • standardy i rekomendacje ITU-R i SMPTE
  • świadoma konwersja międzyprzestrzeniowa

Środowisko Pracy

  • prawidłowe środowisko pracy
  • pełna kontrola toru wideo
  • pełna świadomość możliwości własnego monitora
  • prawidłowa kalibracja monitorów

MODUŁ 2: MONTAŻ

Teoretyczne apekty montażu

  • klatkaż
  • timecode i DROP-FRAME Timecode
  • kąt otwarcia migawki
  • proporcje klatki (OAR vs. IAR)
  • głębia bitowa
  • YUV vs. RGB
  • Full (Data) Levels vs. Video Levels
  • bitrate
  • skanowanie progresywne i skanowanie z przeplotem
  • podpróbkowanie chromatycznej
  • Inter vs Intra Frame compression
  • GOP
  • formaty plików, kodeki i kontenery
  • MXF – Material Exchange Format
  • IMF – Interoperable Mastering Format

Techniki montażu

  • tworzenie i zarządzanie bazami danych
  • project manager – import i eksport projektów
  • możliwości Media Menagera
  • import mediów i zarządzanie metadanymi – smart biny + power biny
  • montaż 3-punktowy vs montaż 4-punktowy
  • flagowanie, znakowanie, backtime editing
  • stosowanie subclipów
  • siła narzędzia auto-select
  • dynamic trimming
  • retiming statyczny, retiming dynamiczny
  • przejścia i efekty
  • praca w module CUT
  • rodzaje kadrów i ruchów kamery
  • scenopis, storyboard, Shootlist‘a
  • rytm
  • ruch
  • kompozycja
  • światło
  • fabuła
  • struktura wizualna

Praktyka

  • analiza wybranych dzieł filmowych
  • samodzielny montaż dwóch krótkich form: etiuda + teledysk

MODUŁ 3: DŹWIĘK

Teoria dźwięku

  • długość fali, a jej częstotliwość
  • fale proste i złożone
  • harmoniczne i oktawy
  • tony składowe (alikwoty)
  • poziom głośności dźwięku, a decybele – stosunek, a różnica
  • głośność, a szerokość pasma
  • barwa dźwięku
  • lokalizacja dźwięku
  • niemierzalne, a najważniejsze cechy dźwięku
  • rezonans
  • fala stojąca, a fala biegnąca (fala bieżąca)
  • znoszenie się fal
  • faza – jej przesunięcia i odwracanie
  • rodzaje mikrofonów i ich zastosowanie
  • formaty plików dźwiękowych
  • podstawowe parametry plików dźwiękowych
  • częstotliwość próbkowania
  • standardy normalizacji
  • standardy masteringu audio
  • rodzaje połączeń

Technika postprodukcji dźwięku

  • prawidłowe przygotowanie materiału audio do postprodukcji
  • pełna kontrola toru audio
  • pre-amp – znaczenie i kontrola brzmienia
  • techniki pre-kompresji dźwięku
  • fundamentalne techniki pracy z korektorem dźwięku (filtrowanie dolno- i górno-przepustowe, eliminacja przesłuchów, kontrola panoramy
    częstotliwościowej, kreowanie brzmienia)
  • fundamentalne techniki pracy z kompresorem dźwięku (odszumianie,
    normalizacja, praktyczne zastosowanie limitera, Side-Chain)
  • techniki czyszczenia materiału dźwiękowego
  • kontrola panoramy stereofonicznej
  • techniki pracy nad miksem
  • automatyka miksu
  • bazy danych pod audio fx
  • ADR – automatyka nagrań lektorskich
  • patchowanie szyn udsłuchowych i efektowych
  • LUFS – standardy masteringu audio
  • standardy eksportu materiału dźwiękowego

Praktyka

  • samodzielna postprodukcja dźwięku do filmu promocyjnego

certyfikaty

Podczas szkolenia uczestnicy podchodzić będą kolejno do autoryzowanych egzaminów Blackmagic Design z zakresu ogólnego, zaawansowanego montażu oraz zaawansowanej postprodukcji dźwięku. Każdy z tych egzaminów zwieńczony jest certyfikatem Blackmagic Design. Oprócz tego uczniowie podejdą również do autoryzowanego egzaminu certyfikacyjnego firmy Waves (Waves Certification Program). Dodatkowo uczniowie otrzymają również ceryfikat Young Design Academy oraz świadectwo ukończenia szkolenia zawierające szczegółowy opis posiadanych kwalifikacji zawodowych. W przypadku pozytywnych wyników każdego z egzaminów uczestnicy otrzymają w sumie 5 certyfikatów oraz świadectwo ukończenia szkolenia.

możliwość dofinansowania szkolenia dla osób powyżej 18 roku życia

Jak otrzymać 88% dofinansowania do naszego szkolenia?

Asystent Young Design Academy przeprowadzi Państwa przez ten proces sprawnie i szybko.

Kto może wciąć udział w projekcie?*

  • osoby prowadzące działalność gospodarczą
  • osoby bierne zawodowo
  • osoby bezrobotne
  • osoby uczące się lub studiujące