×

Postprodukcja filmowa – MASTER course

Pierwsze szkolenie w Polsce uczące technik pracy w technologi Dolby Vison. Podczas tego szkolenia nie tylko poznasz najbardziej zaawansowane techniki pracy z absolutnie najnowocześniejszymi technologiami na rynku, ale też każdą z tych technik bardzo skrupulatnie przepracujesz z instruktorem, aby nie tylko znać te techniki, ale przede wszystkim – potrafić swobodnie, pewnie i wydajnie je wykorzystywać w nawet najbardziej profesjonalnych studiach na świecie.

Nasza najnowsza wersja szkolenia Master Course składa się z siedmiu modułów, a każdy z tych modułów został podzielony na część teoretyczą, część techniczno-praktyczną i część praktyczną-artystyczną (patrz niżej -> struktura szkolenia). To co nas wyróżnia to nacisk na wszystkie te płaszczyzny, aby absolwent tego szkolenia był nie tylko w sprawny technicznie, ale też świadomy artystycznie.

 

Instruktor: Tomasz Czech - Colorist Society International Associate Member (CSI), PVA Certified Prefessional (Professional Video Alliance), Blackmagic Design Certified Trainer, Society of Motion Picture and Television Engineers Member (SMPTE), Adobe Certified Expert, Adobe Certified Instructor, Adobe Certified Associate Specialist
Terminy: Rekrutacja właśnie trwa!
Czas trwania: 160 h
Cena: 16 800 zł (skorzystaj z 88% dofinansowania)
Oprogramowanie: DaVinci Resolve Studio 16, Fusion, Fairlight, Nobe Color Remap, Waves Certification Program Bundle (Renaissance EQ, Renaissance Reverb, Renaissance Compressor, C1 Compressor, SuperTap)

informacje

Jest to jedno z naszych flagowych szkoleń. Łączy w sobie wszystkie nasze szkolenia post-produkcyjne wzbogacone o to, co najcenniejsze, czyli dodatkowe godziny ćwiczeniowe.

Podczas tego szkolenia nie tylko poznasz najbardziej zaawansowane techniki pracy z absolutnie najnowocześniejszymi technologiami na rynku, ale też każdą z tych technik bardzo skrupulatnie przepracujesz z instruktorem, aby nie tylko znać te techniki, ale przede wszystkim – potrafić swobodnie, pewnie i wydajnie je wykorzystywać w nawet najbardziej profesjonalnych studiach na świecie.

Jest to szkolenie od A-Z (a nawet Ż!). Oznacza to, że nie nie musisz posiadać żadnych umiejętności, aby rozpocząć to szkolenie i radzić sobie na nim świetnie. Szkolenie to doprowadzi Cię do klasy PRO – będziesz bez problemu pracował z każdym materiałem filmowym przygotowując je do najnowocześniejszych standardów filmowych, takich jak HLG, HDR10 i Dolby Vision.

Jest to jedyne szkolenie w Polsce uczące technik pracy z materiałem HDR oraz jedyne szkolenie w Polsce uczące technik pracy w technologii Dolby Vision.

W szkoleniu zawarte jest pięć certyfikowanych programów nauczania firmy Blackmagic Design oraz certyfikowany program szkoleniowy firmy Waves Audio.

Każdy uczestnik szkolenia otrzyma również oprogramowanie niezbędne do nauki.

struktura szkolenia

MODUŁ 1: FUNDAMENTY

Teoria Barw

  • percepcja ludzkiego oka
  • percepcja ludzkiego umysłu
  • CRI vs. TLCI
  • koła barw
  • rozpoznawanie kolorów na podstawie liczb
  • samodzielna konstrukcja obrazu w kanałach RGBCMYLab
  • różnice EOTF‘s – gamma vs PQ vs HLG
  • przestrzenie referencyjne
  • standardy i rekomendacje ITU-R i SMPTE
  • świadoma konwersja międzyprzestrzeniowa

Środowisko Pracy

  • prawidłowe środowisko pracy
  • pełna kontrola toru wideo
  • pełna świadomość możliwości własnego monitora
  • prawidłowa kalibracja monitorów

MODUŁ 2: MONTAŻ

Teoretyczne apekty montażu

  • klatkaż
  • timecode i DROP-FRAME Timecode
  • kąt otwarcia migawki
  • proporcje klatki (OAR vs. IAR)
  • głębia bitowa
  • YUV vs. RGB
  • Full (Data) Levels vs. Video Levels
  • bitrate
  • skanowanie progresywne i skanowanie z przeplotem
  • podpróbkowanie chromatycznej
  • Inter vs Intra Frame compression
  • GOP
  • formaty plików, kodeki i kontenery
  • MXF – Material Exchange Format
  • IMF – Interoperable Mastering Format

Techniki montażu

  • tworzenie i zarządzanie bazami danych
  • project manager – import i eksport projektów
  • możliwości Media Menagera
  • import mediów i zarządzanie metadanymi – smart biny + power biny
  • montaż 3-punktowy vs montaż 4-punktowy
  • flagowanie, znakowanie, backtime editing
  • stosowanie subclipów
  • siła narzędzia auto-select
  • dynamic trimming
  • retiming statyczny, retiming dynamiczny
  • przejścia i efekty
  • praca w module CUT
  • rodzaje kadrów i ruchów kamery
  • scenopis, storyboard, Shootlist‘a
  • rytm
  • ruch
  • kompozycja
  • światło
  • fabuła
  • struktura wizualna

Praktyka

  • analiza wybranych dzieł filmowych
  • samodzielny montaż dwóch krótkich form: etiuda + teledysk

MODUŁ 3: DŹWIĘK

Teoria dźwięku

  • długość fali, a jej częstotliwość
  • fale proste i złożone
  • harmoniczne i oktawy
  • tony składowe (alikwoty)
  • poziom głośności dźwięku, a decybele – stosunek, a różnica
  • głośność, a szerokość pasma
  • barwa dźwięku
  • lokalizacja dźwięku
  • niemierzalne, a najważniejsze cechy dźwięku
  • rezonans
  • fala stojąca, a fala biegnąca (fala bieżąca)
  • znoszenie się fal
  • faza – jej przesunięcia i odwracanie
  • rodzaje mikrofonów i ich zastosowanie
  • formaty plików dźwiękowych
  • podstawowe parametry plików dźwiękowych
  • częstotliwość próbkowania
  • standardy normalizacji
  • standardy masteringu audio
  • rodzaje połączeń

Technika postprodukcji dźwięku

  • prawidłowe przygotowanie materiału audio do postprodukcji
  • pełna kontrola toru audio
  • pre-amp – znaczenie i kontrola brzmienia
  • techniki pre-kompresji dźwięku
  • fundamentalne techniki pracy z korektorem dźwięku (filtrowanie dolno- i górno-przepustowe, eliminacja przesłuchów, kontrola panoramy
    częstotliwościowej, kreowanie brzmienia)
  • fundamentalne techniki pracy z kompresorem dźwięku (odszumianie,
    normalizacja, praktyczne zastosowanie limitera, Side-Chain)
  • techniki czyszczenia materiału dźwiękowego
  • kontrola panoramy stereofonicznej
  • techniki pracy nad miksem
  • automatyka miksu
  • bazy danych pod audio fx
  • ADR – automatyka nagrań lektorskich
  • patchowanie szyn udsłuchowych i efektowych
  • LUFS – standardy masteringu audio
  • standardy eksportu materiału dźwiękowego

Praktyka

  • samodzielna postprodukcja dźwięku do filmu promocyjnego

MODUŁ 4 – KOLOR

Teoria pracy z kolorem

  • gamma EOTF
  • standardy i rekomendacje ITU-R i SMPTE w SDR
  • systemy zarządzania kolorem
  • techniki pracy Display Refered
  • techniki pracy Scene Refered
  • brak zarządzania kolorem – kiedy warto stosować, a kiedy nie
  • Resolve Color Managed – kiedy warto stosować, a kiedy nie
  • ACES – kiedy warto stosować, a kiedy nie
  • LUTy – zastosowanie, zalety i ograniczenia

Techniki pracy z kolorem

  • kluczowe pozycje narzędzi w strukturze node’ów
  • techniki normalizacji materiału video
  • wady, zalety i ograniczenia technicznych LUT’ów normalizacyjnych
  • wady, zalety i ograniczenia normalizacji z zastosowaniem profili wejściowych
  • efektywne wykorzystanie kanałów obrazu RGB, LAB
  • praca z histogramami luminancji i RGB
  • kontrola poziomów świateł i cieni
  • gamma, kontrast globalny, kontrast percepcyjny, kontrast zakresowy
  • 7 różnych kontrastów, którymi pracujemy podczas korekcji obrazu
  • balans szarości
  • prowadzenie kolor korekcji na przestrzeni czasu
  • kluczowe techniki pracy podczas Primary Correction
  • techniki pracy na etapie Secondary Correction
  • globalne i poklatkowe trackowanie masek
  • pełne rozumienie trybów mieszania warstw
  • techniki stosowania trybów mieszania warstw
  • techniki odszumiania obrazu w obszarach statycznych i dynamicznych
  • techniki zaszumania obrazu
  • techniki wyostrzania obrazu
  • techniki stabilizacji obrazu
  • projektowanie LUTów technicznych / projektowanie LUTów gradacyjnych
  • techniki prekorekcji w pracy z zastosowaniem LUt’ów
  • projektowanie i praktyczne zastosowane Show LUT’ów
  • matematyczne systemy korekcji obrazu jako zwycięzka alternatywa dla LUT‘ów
  • praca z materiałem logarytmicznym i linearnym
  • praca w systemie pełnej kontroli Color Management System
  • praca w systemach Scene-Refered i Display-Refered
  • profesjonalny konforming i rekonforming plików
  • proxy wewnętrze i zewnętrzne
  • praca na plikach dwu-ekspozycyjnych
  • praca na mixdownach

Praktyka

  • samodzielna kolor korekcja filmu

MODUŁ 5: LOOK

Teoria konwencji stylistycznych

  • co jest ważne
  • kiedy, gdzie i z kim warto planować look
  • techniki projektowania Look‘ów
  • technika bez sztuki, sztuka bez techniki
  • znaczenie koloru, tekstury i kompozycji w projektowaniu kadrów
  • psychologia koloru w przedstawianiu postaci
  • prawidłowe zastosowanie palet kolorów w obrazie filmowym
  • wpływ malarstwa na film
  • charakterystyka i znaczenie światła w filmie
  • kompozycja i światło w budowaniu scen
  • kolor, a relacje przestrzenne
  • kształtowanie obrazu światłem, cieniem, kontrastem i barwą
  • kształtowanie emocji światłem, cieniem, kontrastem i barwą
  • kształtowanie myślenia wizualnego
  • świadomy wybór konwencji stylistycznej
  • lepiej nie znaczy wolniej!
  • rola Show LUTów w strukturze projektowania Looku
  • struktura komunikacji z klientem
  • kolor fizyczny vs. kolor psychologiczny
  • jak wydobyć to, co niewidzialne

Technika projektowania Look’ów

  • analiza looków wybranych reżyserów
  • analiza looków wybranych regionów
  • analiza looków wybranych tematów
  • analiza looków wybranych teledysków
  • analiza looków wybranych reklam
  • techniki skutecznej budowy i kontroli analizowanych looków

Praktyka

  • budowa i kontrola wybranych konwencji stylistycznych
  • przygotowanie materiałów do look booka. (Power Grade + Stillki do druku)
  • zamknięcie look booka i przygotowanie go do druku

MODUŁ 6: HDR i ACES

Teoria HDR i ACES

  • EOTF – gamma vs PQ vs HLG
  • standardy i rekomenacje ITU-R i SMPTE w HDR
  • rozpiętość tonalna i zakres dynamiczny obrazu – SDR, HDR, ludzkie oko
  • systemy zarządzania kolorem w pracy HDR
  • techniki pracy Display Refered
  • techniki pracy Scene Refered

Techniki pracy HDR i ACES

  • świadoma praca w systemie ACES (The Academy Color Encoding System)
  • świadoma praca z materiałem HDR (WCG, HDR 10, Dolby Vision, Rec.709, BT.2020, ST-2084, PQ, BT.2100, ST-2094, UHD Premium)
  • etyka pracy w zakresach PQ EOTF i HLG
  • róznice w kontroli sygnałów PQ i HLG
  • LUT’y w ACESie
  • zaawansowane techniki projektowania i stosowania ACES LMT
  • jak pracować na planie w ACES’ie i przenieść to 1:1 na kolor korekcję (ASCCDL, ASC-MHL, LMT, CLF, AMF)
  • projektowanie Show LUT’ów w systemie ACES
  • zasady prawidłowego eksportu mastera do VDM, GAM i NAM (Netflix
    specs.)
  • zasady prawidłowego eksportu materiału HDR dla Canal+
  • jak niewielkim dodatkowym kosztem przekształcić swoje studio do
    technologii HDR
  • mastering SDR dla tv
  • mastering HLG dla Canal+
  • mastering nla Netflix

Praktyka

  • samodzielna kolor korekcja filmu w do HDR10 i SDR
  • samodzielna kolor korekcja filmu do Dolby Vision, HDR10 i SDR
  • samodzielna kolor korekcja filmu do HLG i SDR

MODUŁ 7: VFX

Technika i praktyka

  • trakowanie ruchu obiektów
  • techniki stabilizacji obrazu
  • zaawansowane techniki kluczowania tła
  • trackowanie kamery
  • usuwanie / zastępowanie obiektów w kadrze
  • multi pass compositing
  • techniki pracy z obiektami 3D
  • techniki pracy z wykorzystaniem generatora cząsteczek
  • techniki rotoskopingu
  • animacja tekstu
  • poprawne tworzenie napisów końcowych
  • tworzenie makr
  • praca z wykorzystaniem expressions
  • projektowanie własnych Transitions

certyfikaty

Podczas szkolenia Post-Production Master Course uczestnicy podchodzić będą kolejno do autoryzowanych egzaminów Blackmagic Design z zakresu ogólnego, zaawansowanego montażu, zaawansowanej kolor korekcji, zaawansowanej postprodukcji dźwięku i postprodukcji VFX. Każdy z tych egzaminów zwieńczony jest certyfikatem Blackmagic Design. Oprócz tego uczniowie podejdą również do autoryzowanego egzaminu certyfikacyjnego firmy Waves (Waves Certification Program). Dodatkowo uczniowie otrzymają również ceryfikat Young Design Academy oraz świadectwo ukończenia szkolenia zawierające szczegółowy opis posiadanych kwalifikacji zawodowych. W przypadku pozytywnych wyników każdego z egzaminów uczestnicy otrzymają w sumie 7 certyfikatów oraz świadectwo ukończenia szkolenia.

możliwość dofinansowania szkolenia dla osób powyżej 18 roku życia

Jak otrzymać 88% dofinansowania do naszego szkolenia?

Asystent Young Design Academy przeprowadzi Państwa przez ten proces sprawnie i szybko.

Kto może wciąć udział w projekcie?*

  • osoby prowadzące działalność gospodarczą
  • osoby bierne zawodowo
  • osoby bezrobotne
  • osoby uczące się lub studiujące