×

Davinci Resolve – BASIC

Profesjonalne szkolenie, przeznaczone dla osób początkujących, planujących bardzo skutecznie i szybko rozpocząć swoją przygodę z pracą w branży filmowej.

Instruktor: Tomasz Czech - Blackmagic Certified Trainer, PVA Certified Prefessional (Professional Video Alliance), Hollywood Professional Association (HPA), Colorist Society International (CSI), Society of Motion Picture and Television Engineers (SMPTE), Adobe Certified Expert, Adobe Certified Instructor, Adobe Certified Associate Specialist
Terminy: Warszawa: 08-10.05.2020
Czas trwania: 24 h (3 x 8 h)
Cena: 2 499 PLN
Oprogramowanie: DaVinci Resolve 16

info

Profesjonalne szkolenie, przeznaczone dla osób początkujących, planujących bardzo skutecznie i szybko rozpocząć swoją przygodę z pracą w branży filmowej.

Aby czuć się przyjemnie i komfortowo podczas szkolenia zalecamy przed rozpoczęciem szkolenia przerobienie we własnym zakresie następujących podręczników:

  • The Beginner’s Guide to DaVinci Resolve
  • Advanced Editing with DaVinci Resolve
  • Color Correction with DaVinci Resolve
Podręczniki wraz z materiałami są do pobrania bezpłatnie tutaj a na końcu każdego z nich  jest link do egzaminu, do którego również zachęcamy podejść przed rozpoczęciem tego szkolenia.

Podczas szkolenia zapewniamy ciepły posiłek oraz stół kawowy.

Zapraszamy!

harmonogram szkolenia

DZIEŃ I

09:00 – 10:30
Rozpoznawanie kolorów na podstawie liczb
przestrzenie barwowe – jak pracować w pełni świadomie z kolorem
gamma vs PQ vs HLG
standardy ITU-R i SMPTE
rozpiętość tonalna
kanały i separacje obrazu
formaty plików, kontenery i kodeki – które, kiedy, po co?
timecode, klatkaż, proporcje klatki, kąt otwarcia migawki, podpróbkowanie chromatycznej, głębia bitowa i bitrate
– to wszystko zrozumiesz w 100%

10:30 – 12:00
Tworzenie i zarządzanie bazami danych
Project manager – import i eksport projektów
import mediów i zarządzanie metadanymi – smart biny + power biny
podstawowe narzędzia montażowe

12:00 – 12:30 – przerwa kawowa

12:30 – 14:30
montaż 3-punktowy vs montaż 4-punktowy
kiedy flagować, kiedy znacznikować
kiedy znakować klipy, a kiedy timeline
backtiming edits
tworzenie subclipów
jak zrobić oddzielny In and Out dla dźwięku
jak wybrać wiele regionów In and Out w jednym klipie
siła narzędzia auto-select
inserting, overwriting, fit to filling, place on toping, appending at ending and ripple overwriting
dynamic trimming
retiming statyczny
retiming dynamiczny
przejścia i efekty
J-cut vs L-cut
ćwiczenia praktyczne

14:30 – 15:00 Obiad

15:00-16:30
jak skutecznie wykorzystywać kanały obrazu
praca z histogramami luminancji i RGB
kontrola poziomów świateł i cieni
techniki pracy narzędziem krzywych
Versions

16:30 – 18:00
gamma, kontrast, kontrast zakresowy
balans szarości
projektowanie look’ów
wyrównanie i dopasowywanie ujęć
prowadzenie kolor korekcji na przestrzeni czasu
praca z wykorzystaniem Galerii, Still’ek, Ver’ek i Mem’ek

DZIEŃ 2

09:00 – 10:30
kiedy Lift, Gamma, Gain, a kiedy Shadows, Midtones, Highlights – kluczowe techniki pracy podczas Primry
Correction
serial Nodes, czyli – kolejność nodów ma znaczenie

10:30 – 12:00
techniki pracy na etapie Secondary Correction
qualifier, parralel nodes, outside nodes, layer nodes, mixer nodes
praca z wykorzystaniem separacji kanałów
praca z dwu-ekspozycyjny plikami RED’a

12:00 – 12:30 Przerwa kawowa

12:30 – 13:30
trackowanie masek
techniki stabilizacji obrazu
kluczowanie i animacja parametrów

13:30 – 14:30
pełna kontrola optymalizacji mediów – czyli jak pracować na laptopie z materiałem w 12-bitowych RAW’ach
4,6K

14.30-15.00 Obiad

15:00 – 17:00
ćwiczenia praktyczne pod okiem instruktora, czyli jak najszybciej i skutecznie stosować poznane techniki w
praktyce

17:00 – 18:00
zapis i eksport projektu
import i eksport archiwum
import i eksport EDL/xml/aaf – który wybrać i dlaczego?
render – czyli do jakiego formatu, z jakimi paramtrami, dlaczego i po co?
pytania i odpowiedzi
praca domowa – materiały do wykonania własnego montażu, korekcji i gradingu teledysku

DZIEŃ 3

Ćwiczenia praktyczne!!!