×

Korki z barwy – DaVinci Resolve

Korki z Barwy to cykl 12 spotkań traktujących o problemach, które mają najważniejszy wpływ na jakość techniki pracy i prędkość rozwoju kolorysty. Wprowadzenie nowego systemu zarządzania kolorem (RCM2) w DaVinci Resolve 17, tak różnego od poprzedniego to doskonały moment, aby poważnie zainteresować się tym tematem.

Instruktor: Tomasz Czech - Colorist Society International Associate Member (CSI), PVA Certified Prefessional (Professional Video Alliance), Blackmagic Design Certified Trainer, Society of Motion Picture and Television Engineers Member (SMPTE), Adobe Certified Expert, Adobe Certified Instructor, Adobe Certified Associate Specialist
Miejsce: on-line (ZOOM + OneDrive)
Terminy: Zajęcia odbywać się będą w każdy poniedziałek i w co drugi piątek w godz. 17oo-19oo.
Startujemy w STYCZNIU 2022 r.
Rekrutacja: Rekrutacja właśnie trwa!
Czas trwania: 12 x 2 h
Cena: 1 400 zł
Oprogramowanie: DaVinci Resolve Studio 17

informacje

Szkolenie to skierowane jest do osób, które mają już opanowaną podstawową obsługę programu Davinci Resolve i chcą poszerzyć swoje umiejętności o korekcję barwową. Zaprojektowane zostało z myślą zarówno o osobach początkujących, nie mających jeszcze doświadczenia z korekcją barwną i pracą w branży filmowej, jak również z myślą o profesjonalistach, którzy chcą poszerzyć swój zakres umiejętności o korekcję barwną szybko, sprawnie i porządnie.

Szkolenie to obejmuje wyłącznie fundamentalne techniki pracy na etapie Primary Correction i Secondary Correction, ale za to z pełnym zapleczem dotyczącym systemu zarządzania kolorem, które w obecnym momencie fuzji SDR i HDR nabierają wartości jak nigdy wcześniej. Mniej, ale głębiej – to jest kluczem tego programu szkoleniowego.

Dzięki temu szkoleniu będziesz potrafił świadomie i szybko dostosować system zarządzania kolorem do danego projektu oraz szybko i skutecznie pracować w wybranym przez siebie rozwiązaniu.  Nauczysz się pracować szybko i bardzo dobrze jakościowo. Dowiesz się też jak działa HDR w praktyce oraz jak zadbać o prawidłowy tor wideo i prawidłową kontrolę jakości swojego materiału wyjściowego.

Czym to szkolenie różni się od naszych flagowych szkoleń:

  • Szkolenie nie zawiera godzin ćwiczeniowych (spotkania są w odstępach tygodniowych, abyś miał czas na samodzielne przetestowanie i przemyślenie poznanej wiedzy, czy technik)
  • szkolenie nie zawiera podstaw obsługi programu
  • Szkolenie nie zawiera treści dodatkowych, takich jak odszumianie, zaszumianie, wyostrzanie, tryby mieszania warstw, DCP, reconforming, synchronizacja itp. Tematy te jednak przyswoisz z łątwością w przyszłości, dzięki sile fundamentów, które opanujesz na tym szkoleniu.
  • Szkolenie nie zawiera treści z naszego modułu artystycznego Look Design. Co nie oznacza, że nie będziemy o tym rozmawiać w ogóle 🙂

Jeżeli:

  • znasz już podstawową obsługę DaVinci Resolve,
  • chcesz rozwinąć swoje kompetencje o korekcję barwną,
  • chcesz to zrobić szybko, skutecznie i porządnie,
  • czujesz, że pracujesz za wolno,
  • regularnie napotykasz problemy dotyczące zarządzania kolorem,
  • czujesz się niepewnie, pomimo wielu godzin szkoleń, jakie odbyłeś do tej pory,
  • nie jesteś zadowolony z komfortu swojej pracy,
  • nie jesteś pewien czy Twój workflow jest prawidłowy,
  • nie jesteś usatysfakcjonowany z żadnych ustawień RCM, jakie testowałeś,
  • chcesz wejść w ACES, ale masz wątpliwości,
  • chcesz nauczyć się pracy z wykorzystaniem kanałów obrazu,
  • chcesz porządnie poznać nowy system zarządzania kolorem RCM2,
  • chcesz wejść w HDR, ale nie wiesz jak,
  • chcesz być pewny jakości i poprawności swoich plików wyjściowych,

to szkolenie jest zdecydowanie dla Ciebie!

wymagania

Szkolenie jest zaprojektowane jako cykl wykładów, aczkolwiek podczas wielu zajęć będziemy pracować na materiałach R3D RAW 8K – weź to pod uwagę. Oczywiście z myślą o słabszych maszynach, na serwerach otrzymacie również przeliczone pliki proxy (FHD, DNxHD, 4:2:2, Data Levels), jednak podczas zajęć o RAW’ach dobrze by było mieć stację roboczą będącą w stanie obsłużyć natywny format R3D RAW 8K.

struktura szkolenia

Spotkanie 1 – Fundament 1

  • percepcja ludzkiego oka
  • percepcja ludzkiego umysłu
  • CRI, TLCI 2012, TLMF 2013, SSI
  • Czy Macbeth może nam pomóc i czy to ma sens
  • Na jakim kole barw pracujesz?
  • rozpoznawanie kolorów na podstawie liczb
  • samodzielna konstrukcja obrazu w kanałach RGBCMY
  • ćwiczenia widzenia obrazu kanałami RGB

Spotkanie 2 – Fundament 2

  • EOTF i OETF w praktyce
  • czym tak naprawdę jest gamma i jak z nią pracować, aby już nigdy nie mieć wątpliwości co do rodzaju jej zastosowania
  • przestrzenie barwowe, profile barwowe, konwersje, mapowanie i fałszowanie profili

Spotkanie 3 – Fundament 3

  • Full Levels i Video Levels w przepływie materiału wideo
  • Full Levels I Video Levels w przepływie sygnału wideo
  • poznajemy przestrzeń Lab
  • poznajemy konstrukcję YUV
  • praktyczna siła poznanych umiejętności

Spotkanie 4 – Fundament 4

  • co po kolei i dlaczego
  • techniki normalizacji materiału filmowego
  • dlaczego 3D LUT jest lepszy w kalibracji, a profile są lepsze na etapie normalizacji
  • co LUT niszczy, a z jakim LUTem można bezpiecznie pracować
  • Jakie mamy rodzaje histogramów, a z jakiego korzystasz Ty?
  • waveform waveform’owi nie równy
  • co daje nam waveform YUV
  • jak prawidłowo pracować z wektoroskopem na sygnale cyfrowym

Spotkanie 5 – Cegiełka 1

  • narzędzie krzywych
  • kiedy narzędzie krzywych wypuszcza sygnał stratny, a kiedy bezstratny
  • techniki pracy narzędziem krzywych
  • Lift, Gamma, Gain – zalety i ograniczenia
  • kontrola poziomów świateł i cieni
  • gamma, kontrast globalny, kontrast zakresowy, percepcja kontrastu

Spotkanie 6 – Cegiełka 2 – Balans Szarości

  • szary kolor nie istnieje
  • czym jest balans bieli i jak go kontrolować
  • temperatura barwowa, balans szarości i D65
  • Prawidłowy balans bieli vs. Porządana temperatura barwowa
  • natywna temperatura barwowa kamery

Spotkanie 7 – Cegiełka 3 – RGB mixer

  • techniki mieszania kanałów obrazu
  • techniki separacji barwowej z wykorzystaniem kanałów obrazu
  • techniki kluczowania z wykorzystaniem kanałów obrazu
  • kolor korekcja z wykorzystaniem kanałów obrazu

Spotkanie 8 – Display Refered – Primary Correction

  • kluczowe pozycje narzędzi w strukturze node’ów
  • jednak nie wszystkie LUTy są destrukcyjne!
  • co robimy przed, a co za LUT’em technicznym i dlaczego
  • jak pracować szybciej nie używając LUTów
  • prowadzenie kolor korekcji na przestrzeni czasu
  • kluczowe techniki pracy podczas Primary Correction

Spotkanie 9 – Display Refered – Secondary correction

  • techniki pracy na etapie Secondary Correction
  • efektywne wykorzystanie kanałów obrazu RGB, LAB
  • globalne i poklatkowe trackowanie masek

Spotkanie 10 – Scene-Refered – RCM2

  • jak działa system zarządania kolorem RCM 2
  • zalety pracy Scene-Refered
  • wady, zalety i ograniczenia technicznych LUT’ów normalizacyjnych
  • wady, zalety i ograniczenia normalizacji z zastosowaniem profili wejściowych
  • praca w systemie pełnej kontroli zarządzania kolorem

Spotkanie 11 – Scene Refered – RAW, ACES

  • czym jest RAW
  • jak pracować z materiałem w formacie RAW
  • wady i zalety pracy w systemie ACES

Spotkanie 12 – Środowisko Pracy i kontrola jakości materiału wyjściowego

  • prawidłowe środowisko pracy
  • pełna kontrola toru wideo
  • świadomość możliwości własnego monitora
  • prawidłowa kalibracja monitorów
  • świadomość różnic w pracy na monitorach LED vs. OLED vs. FALD

Kontrola jakość

  • monitorować RGB czy YUV
  • Jak prawidłowo ustawić Broadcast Safe
  • QualityControl i checking pliku wyjściowego

BONUS – Spotkanie 13 – HDR

  • świadoma praca z materiałem HDR (WCG, HDR 10, Dolby Vision, Rec.709, BT.2020, ST-2084, PQ, BT.2100, ST-2094, UHD Premium)
  • różnice EOTF – gamma vs PQ vs HLG
  • etyka pracy w zakresach PQ EOTF i HLG
  • różnice w kontroli sygnałów PQ i HLG
  • standardy i rekomendacje ITU-R i SMPTE
  • jak stworzyć ofertę HDR dla kienta dysponując niewielkim budżetem
  • jak przygotować studio do certyfikacji Dolby Vision

certyfikaty

Po ukończeniu szkolenia każdy z uczestników otrzyma zaświadczenie o ukończeniu kursu MEN (wydanego na podstawie § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 1632).) oraz certyfikat Young Design Academy.