×

Postprodukcja filmowa – PRO: Kolor, HDR i ACES

Jako pierwsi w Polsce rozpoczęliśmy szkolenia z technik pracy w technologii HDR oraz jako jedyni otrzymaliśmy do niego licencję Dolby Vision. To dla nas ogromne wyróżnienie, ale też motywacja, aby dalej iść w kierunku najwyższej jakości i skuteczności szkoleń.

Najnowsza wersja naszego szkolenia z zakresu kolor korekcji składa się z czterech modułów, a każdy z tych modułów został podzielony na część teoretyczą, część techniczno-praktyczną i część praktyczną-artystyczną (patrz niżej -> struktura szkolenia). To co nas wyróżnia to nacisk na wszystkie te płaszczyzny, aby absolwent tego szkolenia był nie tylko w sprawny technicznie, ale też świadomy artystycznie.

Instruktor: Tomasz Czech - Colorist Society International Associate Member (CSI), PVA Certified Prefessional (Professional Video Alliance), Blackmagic Design Certified Trainer, Society of Motion Picture and Television Engineers Member (SMPTE), Adobe Certified Expert, Adobe Certified Instructor, Adobe Certified Associate Specialist
Terminy: Rekrutacja właśnie trwa!
Czas trwania: 50 h
Cena: 6 250 zł (skorzystaj z 88% dofinansowania)
Oprogramowanie: DaVinci Resolve Studio 16

informacje

Znaczenia koloru w obrazie nie trzeba przedstawiać. Jest to tak ogromny obszar kreowania postaci i kadru, że studia tego tematu podzieliliśmy na trzy moduły.

W module nr 4 skupiamy się wyłącznie na praktyce elementów technicznych. Tylko wysoka sprawność w tym obszarze pozwoli swobodnie zająć się studiowaniem kolejnych modułów.

Moduł nr 5 to nasza perła – druga i zdecydowanie najważniejsza część dotycząca koloru skupia się w całości na języku obrazu filmowego. To tu nauczysz się rozumieć kolory i w pełni świadomie je kontrolować. Po tym module to Ty będziesz wychodził z propozycją konwencji stylistycznej, a Twoi klienci będą mogli w pełni zaufać Twojemu poczuciu stylu i świadomości kompozycji kolorystycznej.

Moduł nr 6 to nasza wisienka na torcie! Jako pierwsi i jednyni w Polsce prowadzimy szkolenia z technik pracy w technologiach HDR10, HLG i Dolby Vision i jako jedyni w Polsce otrzymaliśmy do tego licencję Dolby Vision od firmy Dolby.

Świat HDR to przełom równie wielki, co z telewizji czarno-białej na kolorową. Netflix przyjmuje już materiały wyłacznie HDR. W Polsce kolejne stacje za Canal+ planują jak najszybciej przejść na ten system. Twoi klienci wkrótce zapytają też o to Ciebie. Bądź na to przygotowany dzięki naszemu szkoleniu!

struktura szkolenia

MODUŁ 1: FUNDAMENTY

Teoria Barw

  • percepcja ludzkiego oka
  • percepcja ludzkiego umysłu
  • CRI vs. TLCI
  • koła barw
  • rozpoznawanie kolorów na podstawie liczb
  • samodzielna konstrukcja obrazu w kanałach RGBCMYLab
  • różnice EOTF‘s – gamma vs PQ vs HLG
  • przestrzenie referencyjne
  • standardy i rekomendacje ITU-R i SMPTE
  • świadoma konwersja międzyprzestrzeniowa

Środowisko Pracy

  • prawidłowe środowisko pracy
  • pełna kontrola toru wideo
  • pełna świadomość możliwości własnego monitora
  • prawidłowa kalibracja monitorów

MODUŁ 4: KOLOR

Teoria pracy z kolorem

  • gamma EOTF
  • standardy i rekomendacje ITU-R i SMPTE w SDR
  • systemy zarządzania kolorem
  • techniki pracy Display Refered
  • techniki pracy Scene Refered
  • brak zarządzania kolorem – kiedy warto stosować, a kiedy nie
  • Resolve Color Managed – kiedy warto stosować, a kiedy nie
  • ACES – kiedy warto stosować, a kiedy nie
  • LUTy – zastosowanie, zalety i ograniczenia

Techniki pracy z kolorem

  • kluczowe pozycje narzędzi w strukturze node’ów
  • techniki normalizacji materiału video
  • wady, zalety i ograniczenia technicznych LUT’ów normalizacyjnych
  • wady, zalety i ograniczenia normalizacji z zastosowaniem profili wejściowych
  • efektywne wykorzystanie kanałów obrazu RGB, LAB
  • praca z histogramami luminancji i RGB
  • kontrola poziomów świateł i cieni
  • gamma, kontrast globalny, kontrast percepcyjny, kontrast zakresowy
  • 7 różnych kontrastów, którymi pracujemy podczas korekcji obrazu
  • balans szarości
  • prowadzenie kolor korekcji na przestrzeni czasu
  • kluczowe techniki pracy podczas Primary Correction
  • techniki pracy na etapie Secondary Correction
  • globalne i poklatkowe trackowanie masek
  • pełne rozumienie trybów mieszania warstw
  • techniki stosowania trybów mieszania warstw
  • techniki odszumiania obrazu w obszarach statycznych i dynamicznych
  • techniki zaszumania obrazu
  • techniki wyostrzania obrazu
  • techniki stabilizacji obrazu
  • projektowanie LUTów technicznych / projektowanie LUTów gradacyjnych
  • techniki prekorekcji w pracy z zastosowaniem LUt’ów
  • projektowanie i praktyczne zastosowane Show LUT’ów
  • matematyczne systemy korekcji obrazu jako zwycięzka alternatywa dla LUT‘ów
  • praca z materiałem logarytmicznym i linearnym
  • praca w systemie pełnej kontroli Color Management System
  • praca w systemach Scene-Refered i Display-Refered
  • profesjonalny konforming i rekonforming plików
  • proxy wewnętrze i zewnętrzne
  • praca na plikach dwu-ekspozycyjnych
  • praca na mixdownach

Praktyka

  • samodzielna kolor korekcja filmu

MODUŁ 5: LOOK

Teoria konwencji stylistycznych

  • co jest ważne
  • kiedy, gdzie i z kim warto planować look
  • techniki projektowania Look‘ów
  • technika bez sztuki, sztuka bez techniki
  • znaczenie koloru, tekstury i kompozycji w projektowaniu kadrów
  • psychologia koloru w przedstawianiu postaci
  • prawidłowe zastosowanie palet kolorów w obrazie filmowym
  • wpływ malarstwa na film
  • charakterystyka i znaczenie światła w filmie
  • kompozycja i światło w budowaniu scen
  • kolor, a relacje przestrzenne
  • kształtowanie obrazu światłem, cieniem, kontrastem i barwą
  • kształtowanie emocji światłem, cieniem, kontrastem i barwą
  • kształtowanie myślenia wizualnego
  • świadomy wybór konwencji stylistycznej
  • lepiej nie znaczy wolniej!
  • rola Show LUTów w strukturze projektowania Looku
  • struktura komunikacji z klientem
  • kolor fizyczny vs. kolor psychologiczny
  • jak wydobyć to, co niewidzialne

Technika projektowania Look’ów

  • analiza looków wybranych reżyserów
  • analiza looków wybranych regionów
  • analiza looków wybranych tematów
  • analiza looków wybranych teledysków
  • analiza looków wybranych reklam
  • techniki skutecznej budowy i kontroli analizowanych looków

Praktyka

  • budowa i kontrola wybranych konwencji stylistycznych
  • przygotowanie materiałów do look booka. (Power Grade + Stillki do druku)
  • zamknięcie look booka i przygotowanie go do druku

MODUŁ 6: HDR i ACES

Teoria HDR i ACES

  • EOTF – gamma vs PQ vs HLG
  • standardy i rekomenacje ITU-R i SMPTE w HDR
  • rozpiętość tonalna i zakres dynamiczny obrazu – SDR, HDR, ludzkie oko
  • systemy zarządzania kolorem w pracy HDR
  • techniki pracy Display Refered
  • techniki pracy Scene Refered

Techniki pracy HDR i ACES

  • świadoma praca w systemie ACES (The Academy Color Encoding System)
  • świadoma praca z materiałem HDR (WCG, HDR 10, Dolby Vision, Rec.709, BT.2020, ST-2084, PQ, BT.2100, ST-2094, UHD Premium)
  • etyka pracy w zakresach PQ EOTF i HLG
  • róznice w kontroli sygnałów PQ i HLG
  • LUT’y w ACESie
  • zaawansowane techniki projektowania i stosowania ACES LMT
  • jak pracować na planie w ACES’ie i przenieść to 1:1 na kolor korekcję (ASCCDL, ASC-MHL, LMT, CLF, AMF)
  • projektowanie Show LUT’ów w systemie ACES
  • zasady prawidłowego eksportu mastera do VDM, GAM i NAM (Netflix
    specs.)
  • zasady prawidłowego eksportu materiału HDR dla Canal+
  • jak niewielkim dodatkowym kosztem przekształcić swoje studio do
    technologii HDR
  • mastering SDR dla tv
  • mastering HLG dla Canal+
  • mastering nla Netflix

Praktyka

  • samodzielna kolor korekcja filmu w do HDR10 i SDR
  • samodzielna kolor korekcja filmu do Dolby Vision, HDR10 i SDR
  • samodzielna kolor korekcja filmu do HLG i SDR

certyfikaty

Podczas szkolenia uczestnicy podchodzić będą kolejno do autoryzowanych egzaminów Blackmagic Design z zakresu ogólnego oraz zaawansowanej kolor korekcji. Każdy z tych egzaminów zwieńczony jest certyfikatem Blackmagic Design. W przypadku pozytywnych wyników obu tych egzaminów uczestnicy otrzymają w sumie 3 certyfikaty oraz świadectwo ukończenia szkolenia.

możliwość dofinansowania szkolenia dla osób powyżej 18 roku życia

Jak otrzymać 88% dofinansowania do naszego szkolenia?

Asystent Young Design Academy przeprowadzi Państwa przez ten proces sprawnie i szybko.

Kto może wciąć udział w projekcie?*

  • osoby prowadzące działalność gospodarczą
  • osoby bierne zawodowo
  • osoby bezrobotne
  • osoby uczące się lub studiujące