×

Klasa Desktop Design

Trener: Tomasz Czech, Karol Łapiński
Termin: październik 2018 - styczeń 2020
Rekrutacja: < 22.09.2017
Okres nauki: 14 miesięcy (112 h)
Tryb zajęć: raz w tygodniu (2h)
Cena: 400 zł miesięcznie + jednorazowa opłata organizacyjna w wysokości 170 zł
Oprogramowanie: Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign, Adobe Animate, Google Web Designer, Webflow, Affinity Photo, Affinity Designer
Grupa wiekowa: 14+

informacje

Każda klasa Young Design Academy przeznaczona jest dla osób, które nigdy nie miały styczności z grafiką zarówno komputerową, jak i klasyczną, czy warsztatową – nigdy nie rysowały, nie malowały i wydaje im się, że się do tego nie nadają. 80% naszych uczniów tak właśnie myślało, przed rozpoczęciem nauki w naszej szkole – dziś planują już swoją przyszłość zawodową wyłącznie w tym kierunku. Uczeń po ukończeniu szkolenia podchodzi do dwóch egzaminów: Young Design Academy oraz Adobe Certified Associate.

Klasa Desktop Design ma za zadanie w pełni profesjonalnie i kompleksowo przygotować ucznia do pracy w zakresie projektowania 2D – począwszy od studyjnego retuszu fotografii, poprzez animowane banery internetowe, publikacje cyfrowe i drukowane na mattepaintingu kończąc.

umiejętności

  • projektowanie Layoutów www
  • projektowanie interaktywnych mockupów www
  • projektowanie fotomanipulacji na potrzeby filmów lub gier
  • profesjonalna korekcja i retusz fotografii
  • projektowanie layoutów na urządzenia mobilne (Human Interface, Material Design)
  • projektowanie ilustracji wektorowych
  • projektowanie ikon i infografik
  • projektowanie publikacji cyfrowych
  • projektowanie czasopism i książek
  • projektowanie wykrojników, lakierów i bigów
  • projektowanie na kształty nieregularne
  • projektowanie nadruków i naszywek na odzież
  • impozycja
  • projektowanie animowanych i interaktywnych bannerów reklamowych
  • projektowanie animacji html5 i css
  • projektowanie animowanych reklam do cyfrowych publikacji
  • projektowanie okładek książek, cd, dvd i blue-ray
  • projektowanie folderów reklamowych firm
  • projektowanie gazetek reklamowych
  • preflight wewnętrzny i zewnętrzny

zakres materiału

Grafika Bitmapowa:

  • praca z wykorzystaniem tabletu graficznego
  • praca z paletami, narzędziami i warstwami
  • zaznaczanie proste i zaawansowan
  • kadrowanie i wyrównywanie obrazu
  • podstawowe narzędzia do malowania
  • praca z tekstem
  • podstawowa strategia korekcji fotografii
  • ustawianie prawidłowego balansu bieli
  • ustawianie prawidłowych punktów świateł i cieni
  • rozmycie i wyostrzanie
  • warstwy korekcyjne
  • praca na maskach bitmapowych, wektorowych i kanały alpha
  • style, kompozycje warstw i akcje
  • podstawowe techniki retuszu fotografii
  • zmiana koloru oczu, włosów i skóry
  • usuwanie obiektów ze zdjęć
  • usuwanie artefaktów skóry
  • cyfrowy makijaż
  • punktowa korekcja świateł i cieni
  • punktowa korekcja ostrości
  • przekształcanie i montaż warstw
  • collage, fotomontaż i fotomanipulacja
  • filtry i efekty
  • tryby mieszania warstw
  • numeryczne określenie kolorów w przestrzeniach RGB, CMYK, La*b*
  • rozpoznawanie koloru wg. jego wartości numerycznej z dowolnej przestrzeni barwowej
  • podstawowe zasady kompozycji
  • podstawowe zasady doboru barw i tworzenia palet barwowych
  • przygotowanie projektów do druku lub do internetu
  • praca z obiektami i filtrami inteligentnymi
  • tworzenie własnych bibiotek pędzli, stylów graficznych i próbek kolorów
  • praca między programowa z wykorzystaniem chmury CC
  • korekcja obrazu za pomocą krzywych
  • praca krzywymi Beziera’a – tworzenie i edycja obiektów wektorowych
  • praca w przestrzeni LAB
  • wyostrzanie zaawansowane
  • wywoływanie i edycja zdjęć w formacie RAW
  • bracketing i techniki HDR oraz Photomerge
  • korekcja z zastosowaniem mieszania kanałów
  • zaawansowany retusz fotografii
  • CMS – praca z zastosowaniem Color Management System
  • tworzenie własnych profili ICC
  • techniki tworzenia Sprite’ów na potrzeby gier
  • techniki fotomanipulacji
  • podstawy Digital Paiting
  • Matte Painting
  • projektowanie layout’ów stron internetowych
  • praca z wykorzystaniem płynnych układów siatek i Artboard’ów Photoshop’a
  • projektowanie graficznych interfejsów użytkownika
  • zasady projektowania layout’ów aplikacji mobilnych dla środowiska iOS
  • zasady projektowania layout’ów aplikacji mobilnych dla środowiska Android
  • zasady projektowania layout’ów aplikacji mobilnych dla środowiska Windows
  • projektowane responsywnych mock-up’ów stron internetowych
  • projektowanie interaktywnych i animowanych mock’ów stron internetowych
  • projektowanie animacji poklatkowej
  • edycja wideo w Photoshopie
  • projektowanie 3D: oświetlanie, teksturowanie, renderowanie

Grafika Wektorowa:

  • zaznaczanie, wyrównywanie i grupowanie obiektów wektorowych
  • praca z narzędziami do trace’owania
  • praca krzywymi Bazier’a w programach do grafiki wektorowej
  • tworzenie kształtów prostych i złożonych
  • podstawowe narzędzia do malowania wektorowego
  • przekształcanie i transformacja obiektów wektorowych
  • praca z tekstem
  • maskowanie i praca z obrazami bitmapowymi w programach do grafiki wektorowej
  • zaawansowana edycja dynamicznych pędzli wektorowych i praca z ich wykorzystaniem
  • tworzenie stylów graficznych, znakowych i akapitowych
  • praca z efektami
  • praca z symbolami
  • tryby mieszania warstw
  • aktywne wykorzystanie narzędzia perspektywy 3D
  • tworzenie obiektów 3D
  • techniki tworzenia Sprite’ów na potrzeby gier
  • przygotowanie materiałów do druku, do internetu oraz na urządzenia mobilne

Skład Publikacji Cyfrowych i Drukowanych:

  • podstawowe narzędzia pracy w programach do składu publikacji (także elektronicznych)
  • praca z dokumentami wielostronicowymi i stronami wzorcowymi
  • praca z wątkami
  • sztuka łączenia grafiki bitmapowej z wektorową
  • style znakowe, akapitowe i obiektowe
  • zaawansowane style ramek i tabel
  • tworzenie dokumentów w formacie PDF extended
  • konwersja i łączenie różnych typów plików
  • tworzenie plików portfolio
  • tworzenie interaktywnych formularzy PDF
  • dodawanie elementów interaktywnych – łącza, przyciski, znaczniki
  • prowadzenia recenzji i komentarze
  • tworzenie prezentacji multimedialnych
  • umieszczanie plików audio, wideo i obiektów 3D w dokumentach do druku
  • dodawanie numeracji Batesa
  • korzystanie z narzędzi pomiarowych
  • dodawanie podpisów cyfrowych, zabezpieczeń i certyfikowanie dokumentów
  • praca ze stylami zagnieżdżonymi
  • CMS – praca z zastosowaniem Color Management System
  • impozycja
  • integracja programów graficznych z bazami danych
  • dokumenty personalizowane
  • zaawansowane techniki przygotowania materiałów do druku
  • separacje barwowe metodami GCR i UCR
  • praca z zastosowaniem skryptów
  • dokumenty multimedialne
  • zasady tworzenia publikacji elektronicznych
  • nowoczesne formaty publikacji elektronicznych i ich zastosowanie
  • preflight wewnętrzny i zewnętrzny
  • zaawansowany system zarządzania kolorem (także kalibracja urządzeń)
  • impozycji w programie Impozycjoner

Animacja i interaktywne bannery reklamowe:

  • praca ze sceną i biblioteką
  • rodzaje klatek i ich zastosowanie
  • rodzaje animacji i ich zastosowanie
  • techniki pracy z symbolami
  • praca z tekstem
  • składnia języków ActionScript 3.0 i JavaScript
  • zmienne i właściwości
  • funkcje, procedury, metody
  • instrukcje warunkowe, iteracje, powtórzenia
  • komunikacja, zdarzenia i kontrolowanie osi czasu
  • żądania http, komunikacja zewnętrzna i wczytywanie zasobów zewnętrznych
  • dynamiczne pola tekstowe i łańcuchy znaków
  • regular expression
  • klasy Math, Date i Timer
  • eksport projektu do formatów swf, webGL, HTML5, javaScript, android .apk

certyfikaty

Klasa Desktop Design zakończona jest dwoma egzaminami – egzaminem Young Design Academy i egzaminem Adobe Certified Associate.

W przypadku pozytywnego wyniku egzaminu Young Design Academy absolwent otrzymuje certyfikat Young Design Academy wraz z suplementem zawierającym szczegółowy opis posiadanych kwalifikacji zawodowych.

W przypadku pozytywnego wyniku egzaminu Adobe Certified Associate absolwent otrzymuje międzynarodowy tytuł Adobe Certified Associate, identyfikację wizualną Adobe Certified Associate oraz prawo posługiwania się nią na swoich produktach.

oferty pracy