Klasa Desktop Design
Trener: | Tomasz Czech, Karol Łapiński |
---|---|
Terminy: | październik 2019 - styczeń 2021 |
Rekrutacja: | < 21.09.2019 |
Okres nauki: | 14 miesięcy (112 h) |
Tryb zajęć: | raz w tygodniu (2h) |
Cena: | 300 zł miesięcznie + jednorazowa opłata organizacyjna w wysokości 170 zł |
Oprogramowanie: | Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign, Adobe After Effects, Google Web Designer, Webflow |
Grupa wiekowa: | 14+ |
informacje
Program każdej z klas w Young Design Academy zaprojektowany jest pod kątem osób, które nigdy nie miały styczności z grafiką zarówno komputerową, jak i klasyczną, czy warsztatową – nigdy nie rysowały, nie malowały lub wydaje im się, że się do tego nie nadają. 80% naszych uczniów tak właśnie myślało, przed rozpoczęciem nauki w naszej szkole – dziś planują już swoją przyszłość zawodową wyłącznie w tym kierunku. Uczeń po ukończeniu szkolenia podchodzi do dwóch egzaminów: Young Design Academy oraz Adobe Certified Associate.
Klasa Desktop Design ma za zadanie w pełni profesjonalnie i kompleksowo przygotować ucznia do pracy w zakresie projektowania 2D – począwszy od studyjnego retuszu fotografii, poprzez animowane banery i reklamy, publikacje cyfrowe i drukowane, a na matte paintingu kończąc.
umiejętności
- projektowanie Layoutów www
- projektowanie interaktywnych mockupów www
- projektowanie fotomanipulacji na potrzeby filmów lub gier
- profesjonalna korekcja i retusz fotografii
- projektowanie layoutów na urządzenia mobilne (Human Interface, Material Design)
- projektowanie animowanych filmów reklamowych
- projektowanie ilustracji wektorowych
- projektowanie ikon i infografik
- projektowanie publikacji cyfrowych
- projektowanie czasopism i książek
- projektowanie wykrojników, lakierów i bigów
- projektowanie na kształty nieregularne
- projektowanie nadruków i naszywek na odzież
- impozycja
- projektowanie animowanych i interaktywnych bannerów reklamowych
- projektowanie animacji html5 i css
- projektowanie animowanych reklam do cyfrowych publikacji
- projektowanie okładek książek, cd, dvd i blue-ray
- projektowanie folderów reklamowych firm
- projektowanie gazetek reklamowych
- preflight wewnętrzny i zewnętrzny
zakres materiału
Grafika Bitmapowa:
- praca z wykorzystaniem tabletu graficznego
- praca z paletami, narzędziami i warstwami
- zaznaczanie proste i zaawansowan
- kadrowanie i wyrównywanie obrazu
- podstawowe narzędzia do malowania
- praca z tekstem
- podstawowa strategia korekcji fotografii
- ustawianie prawidłowego balansu bieli
- ustawianie prawidłowych punktów świateł i cieni
- rozmycie i wyostrzanie
- warstwy korekcyjne
- praca na maskach bitmapowych, wektorowych i kanały alpha
- style, kompozycje warstw i akcje
- podstawowe techniki retuszu fotografii
- zmiana koloru oczu, włosów i skóry
- usuwanie obiektów ze zdjęć
- usuwanie artefaktów skóry
- cyfrowy makijaż
- punktowa korekcja świateł i cieni
- punktowa korekcja ostrości
- przekształcanie i montaż warstw
- collage, fotomontaż i fotomanipulacja
- filtry i efekty
- tryby mieszania warstw
- numeryczne określenie kolorów w przestrzeniach RGB, CMYK, La*b*
- rozpoznawanie koloru wg. jego wartości numerycznej z dowolnej przestrzeni barwowej
- podstawowe zasady kompozycji
- podstawowe zasady doboru barw i tworzenia palet barwowych
- przygotowanie projektów do druku lub do internetu
- praca z obiektami i filtrami inteligentnymi
- tworzenie własnych bibiotek pędzli, stylów graficznych i próbek kolorów
- praca między programowa z wykorzystaniem chmury CC
- korekcja obrazu za pomocą krzywych
- praca krzywymi Beziera’a – tworzenie i edycja obiektów wektorowych
- praca w przestrzeni LAB
- wyostrzanie zaawansowane
- wywoływanie i edycja zdjęć w formacie RAW
- bracketing i techniki HDR oraz Photomerge
- korekcja z zastosowaniem mieszania kanałów
- zaawansowany retusz fotografii
- CMS – praca z zastosowaniem Color Management System
- tworzenie własnych profili ICC
- techniki tworzenia Sprite’ów na potrzeby gier
- techniki fotomanipulacji
- podstawy Digital Paiting
- Matte Painting
- projektowanie layout’ów stron internetowych
- praca z wykorzystaniem płynnych układów siatek i Artboard’ów Photoshop’a
- projektowanie graficznych interfejsów użytkownika
- zasady projektowania layout’ów aplikacji mobilnych dla środowiska iOS
- zasady projektowania layout’ów aplikacji mobilnych dla środowiska Android
- zasady projektowania layout’ów aplikacji mobilnych dla środowiska Windows
- projektowane responsywnych mock-up’ów stron internetowych
- projektowanie interaktywnych i animowanych mock’ów stron internetowych
- projektowanie animacji poklatkowej
- edycja wideo w Photoshopie
- projektowanie 3D: oświetlanie, teksturowanie, renderowanie
Grafika Wektorowa:
- zaznaczanie, wyrównywanie i grupowanie obiektów wektorowych
- praca z narzędziami do trace’owania
- praca krzywymi Bazier’a w programach do grafiki wektorowej
- tworzenie kształtów prostych i złożonych
- podstawowe narzędzia do malowania wektorowego
- przekształcanie i transformacja obiektów wektorowych
- praca z tekstem
- maskowanie i praca z obrazami bitmapowymi w programach do grafiki wektorowej
- zaawansowana edycja dynamicznych pędzli wektorowych i praca z ich wykorzystaniem
- tworzenie stylów graficznych, znakowych i akapitowych
- praca z efektami
- praca z symbolami
- tryby mieszania warstw
- aktywne wykorzystanie narzędzia perspektywy 3D
- tworzenie obiektów 3D
- techniki tworzenia Sprite’ów na potrzeby gier
- przygotowanie materiałów do druku, do internetu oraz na urządzenia mobilne
Skład Publikacji Cyfrowych i Drukowanych:
- podstawowe narzędzia pracy w programach do składu publikacji (także elektronicznych)
- praca z dokumentami wielostronicowymi i stronami wzorcowymi
- praca z wątkami
- sztuka łączenia grafiki bitmapowej z wektorową
- style znakowe, akapitowe i obiektowe
- zaawansowane style ramek i tabel
- tworzenie dokumentów w formacie PDF extended
- konwersja i łączenie różnych typów plików
- tworzenie plików portfolio
- tworzenie interaktywnych formularzy PDF
- dodawanie elementów interaktywnych – łącza, przyciski, znaczniki
- prowadzenia recenzji i komentarze
- tworzenie prezentacji multimedialnych
- umieszczanie plików audio, wideo i obiektów 3D w dokumentach do druku
- dodawanie numeracji Batesa
- korzystanie z narzędzi pomiarowych
- dodawanie podpisów cyfrowych, zabezpieczeń i certyfikowanie dokumentów
- praca ze stylami zagnieżdżonymi
- CMS – praca z zastosowaniem Color Management System
- impozycja
- integracja programów graficznych z bazami danych
- dokumenty personalizowane
- zaawansowane techniki przygotowania materiałów do druku
- separacje barwowe metodami GCR i UCR
- praca z zastosowaniem skryptów
- dokumenty multimedialne
- zasady tworzenia publikacji elektronicznych
- nowoczesne formaty publikacji elektronicznych i ich zastosowanie
- preflight wewnętrzny i zewnętrzny
- zaawansowany system zarządzania kolorem (także kalibracja urządzeń)
- impozycji w programie Impozycjoner
Animacja i interaktywne bannery reklamowe:
- 12 zasad animacji Walta Disney’a
- zaawansowane programowanie Expressions
- tworzenie własnych kontrolerów
- tworzenie i nagrywani animacji z wykorzystaniem narzędzia Puppet Tools
- animacja postaci w środowisku DUIK
certyfikaty
Klasa Desktop Design zakończona jest dwoma egzaminami – egzaminem Young Design Academy i egzaminem Adobe Certified Associate.
W przypadku pozytywnego wyniku egzaminu Young Design Academy absolwent otrzymuje certyfikat Young Design Academy wraz z suplementem zawierającym szczegółowy opis posiadanych kwalifikacji zawodowych.
W przypadku pozytywnego wyniku egzaminu Adobe Certified Associate absolwent otrzymuje międzynarodowy tytuł Adobe Certified Associate, identyfikację wizualną Adobe Certified Associate oraz prawo posługiwania się nią na swoich produktach.